2010. november 14., vasárnap

Rögös utam az álmom fele, alias sütés-főzés

Tadamm... Ímé, megszületett az első gasztro-bejegyzésem, mindenki felállva tapsol, hurrá.
Szóval az a helyzet, hogy cukrász/szakács szeretnék lenni, és mivel máshol nem tudom, hát otthon sütök-főzök (persze csak ha anyám nincs otthon, mert az az Ő konyhája... )
Úgyhogy nem lesz minden nap ilyen bejegyzés, sajnos, legnagyobb bánatomra.

A körülményekről annyit, hogy anyám és Romka hosszúhétvégére Egerbe utaztak, és egyedül vagyok itthon egész hétfő estéig. Holnap érkeznek, ezért gondoltam, sütök nekik valami welcome-finomságot.

Tehát:

SAJTOS ANTIPOGÁCSA 

Nevét onnan kapta, hogy köszönőviszonyban is csak erős fantáziával van a pogácsával. Ízre viszont mennyei lett. Mivel tele van a hűtő mindenféle orosz burzsuj ételel, minőségre öt csillagot érdemel (nálam...)



Hozzávalók:


-500 ml (csészében mérve) liszt (én réteslisztet használtam, nagyom omlós lett, mégsem esik szét)
-1 tasak sütőpor
-1 teáskanál só (vigyázni kell vele, a sajt már amúgy is sós)
-15 dkg vaj (vajjal a legjobb, de a margarin is megteszi. Én most, hogy alkalmam adódott rá, olyanból csináltam, ami drágább a kaviárnál...Durva mi? :D)
-2,5 dl víz  (ez a sajt zsírtartalmától függően változhat, én 2 dl-t tettem bele, máskülönben a palacsintatésztára hajazott volna)
-5 dl reszelt sajt (itt bármilyet használhatunk, én valami Admip/r/lenskij sajtot használtam, szerintem juh, elég erős, kesernyés illatú, tömény, sós sajt, talán több is volt, amit hozzátettem, mint 5 dl)

Hogyan csináld -

A reszelt sajtot, a lisztet, a sütőport keverd el, morzsold bele a vajat, add hozzá a sót. Ezt keverd össze, figyelj arra, hogy a sajt ne csomósodjon, amíg csak a liszttel kevered, utána egy elég száraz masszát kapsz, azt gyúrhatod nyugodtan :) Add hozzá a vizet (annyit, hogy egy nyúlós, de nem folyékony masszát kapj). Keverd el, nem kell csomómentesre. Sütőlapon 3 réteg sütőpapíron kell sütni. Előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt készre sül (aranybarna lesz). Utána a tetejét én még megszórtam reszelt sajttal, anélkül is nagyon finom :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése